Vychází debutové album Totem z dílny Ventolina

Levné dárky, best dárky
  • Ventolin – solový elektronický projekt Davida Doubka (Kazety) vydává své první dlouhohrající album jménem Totem.

    Zvukově čerpá především z raného, ještě nevycizelovaného techna, které vycházelo v americkém Detroitu v letech 86-88, z extáze, kterou v tehdejším citlivém člověku vyvolala první synchronizace analogového bicího automatu Roland TR808 a basového syntezátoru TB303, kdy vznikla odnož techna zvaná acid. Ale tady nejde jen o acid. Jde také o krajiny, zvířata a pohraničníky. O překonání strachu při pohledu do tmy. Totem je na povrchu elektronická taneční deska, ale pod povrchem je to deset velmi osobních písniček. Vedle acidu jsou tam popové, ambientní, noisové, metalové, dubstepové a folkové prvky – acid je však tím hlavním mystériem.

    Ventolin o albu: „Na desce je šest nových skladeb a čtyři starší „hity“, které ještě nikde nevyšly a které jsem zvukově posunul tak, aby s novým materiálem komunikovaly. Také je tam remake skladby Bobřík strachu od brněnské kapely Dunaj. Ač je album hlavně elektronické, vniklo bez použití počítače (a to i v nahrávacím procesu) jen se „skutečnými“ nástroji – hardwarovými sekvencery, syntezátory a samplery. Používám je, protože mají energii, kterou ze softwaru necítím, i když je práce s nimi těžší. Jsou jako ta zvířata, která se mi pořád pletou do textů a představ. Finální mix jsem dělal přes starý mixpult Soundcraft z 80. let na analogový pás.“ Masteringu se ujal Ondřej Ježek. Album vychází vlastním nákladem ve spolupráci s labelem Bumbum Satori org. Grafický design a vizuály k desce vytvořilo studio The rodina.

  • Bio:

    Ventolin je elektronický projekt Davida Doubka, zakládajícího člena skupiny Kazety a divadla Nejhodnější Medvídci. Vznikl v roce 2007 jako boční „odpočinkový“ projekt, velmi záhy se však dostal do povědomí na místní klubové scéně a během následujících let objel celé Čechy a Slovensko. Zahrál si na jednom podiu s hvězdami jako Modeselector, The Presets a na festivalech Sperm či Wilsonic. K živému hraní používá staré samplery Akai, analogové syntezátory a archaický drummachine Yamaha RX5. Nikoliv však počítač. Je milovníkem primitivního zvuku detroitského techna a italského a indického disca z 80. let. Přitahuje ho analogová rozladěnost, šum, rozkolísanost, a nedokonalost. V roce 2009 vydal EP Mžitky, V roce konce světa nastal čas na Totem. Rád tančí a těší ho, když publikum tančí s ním. Album vychází jako LP, MC, digital download.

    Prokop Holoubek, Bumbum Satori org

  • You may also like...

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.