Brno součástí projektu elektromobility

Levné dárky, best dárky
  • Brněnský zástupce značky Mercedes-Benz, společnost Hošek Motor v těchto dnech uvádí do provozu první sériově vyráběný elektromobil smart ed (electric drive), který bude zkušebně nasazen v Brně. Jedná se tak o zapojení do ojedinělého projektu společností Mercedes-Benz ČR a E.ON, v rámci kterého bude v různých místech České republiky nasazeno do reálného provozu celkem 25 elektromobilů smart ed .

    Po hlavním městě, kde smart ed využívá již pražská ZOO a záchranná služba, se akumulátory poháněné vozy dostávají do regionů a krajských měst, kde mohou rovněž přispět ke zlepšení městské bezemisní mobility. „Těší nás, že se stáváme součástí tohoto projektu, který je prvním svého druhu v oblasti elektromobility a můžeme se o své zkušenosti s užíváním elektromobilu podělit s našimi zákazníky i širší veřejností. Rádi bychom i v našem regionu představili možnosti využití alternativních pohonů pohledem značky Mercedes-Benz,“ komentuje projekt Andrea Ungerová, ředitelka společnosti Hošek Motor.

    Smart ed bude brněnské zastoupení Mercedesu využívat pro běžné služební jízdy nejen v rámci města Brna, ale i v blízkém okolí, neboť vozidlo má na jedno nabití akční rádius až 140 km. Elektromobil smart ed je další krokem značek Mercedes-Benz a smart k rostoucí nabídce automobilů s alternativními pohony. Mercedes-Benz disponuje nejširší nabídkou vozidel s pohonem na stlačený zemní plyn – CNG: od kompatního rodinného vozu třídy B, přes komfortní limuzínu třídy E, dodávkový Sprinter (taktéž nabízen s pohonem na LPG), nákladní Econic, až po autobusy Citaro. Výčet alternativních pohonů však u CNG nekončí. V nabídce Mercedesu figurují i hybridníí modely (třída S a nákladní Atego). Ve skutečném provozu již byly nasazeny i vozy s palivovými články (vodík), konkrétně třída B F-Cell, a další elektromobily jako je třída A E-CELL a Vito E-Cell.

    Možnosti využití elektrického pohonu v dopravě přibližuje Ing. Jaromír Marušinec, Ph.D., MBA z VUT v Brně a předseda Asociace elektromobilového průmyslu: „Elektromobily se v zahraničí těší velkému zájmu, který lavinovitě šíří i na Moravu. Jsem rád, že nejenom Praha, ale také Brno se stane městem, kde se letos počet elektromobilů díky Mercedesu ztrojnásobil. I když je možné nabíjet z jakékoli zásuvky, roste i počet veřejných nabíjecích a rychlonabíjecích stanic.“

  • Smart electric drive – vše, jen ne obyčejný

    Smart ed je první sériově vyráběný elektromobil určený pro každodenní provoz, produkce byla zahájena v roce 2009 a od podzimu 2010 se objevuje také v České republice. Malé elektromobily smart jsou vhodným řešením jak do přeplněných městských ulic, tak pro pohodlné, rychlé a ekologicky šetrné dojíždění z okrajových částí do centra města. Vůz je vybaven lithium-ionovými akumulátory s vysokou účinností, vozidlo dokáže jet maximální rychlostí až 100 km/h a jeho dojezd na jedno nabití je téměř 140 km, aniž by vyprodukoval jediný gram škodlivých emisí. Akumulátory lze nabíjet z běžné domácí elektrické zásuvky, nebo u speciálních dobíjecích stojanů, které jsou postupně v Česku budovány. Plné nabití akumulátorů trvá 7-8 hodin.

  • Mercedes-Benz boří mýty

    Společnost Mercedes-Benz letos slaví výročí 125 let a také 15 let působení na českém trhu. Automobily této značky jsou po celém světě známé jako symbol komfortu, spolehlivosti, bezpečnosti a kvality. Totéž platí i v České republice, ale tato automobilová ikona se u nás bohužel potýká i s jistými negativními vlivy, které značce s postupem let přináší komplikace v podobě nejrůznějších klišé a mýtů. Tyto lidové předsudky jsou často jediným důvodem, proč potenciální zájemce zamíří ke konkurenci. Letošním rokem zahajuje společnost Mercedes-Benz Česká republika dlouhodobou kampaň, která se zaměří na nejčastější mýty a nepravdy o značce. Ty se pokusí vyvrátit na stránkách www.mytyfakta.cz a na facebooku.

    Kateřina Doušová

  • You may also like...

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.