Památky na prodej získaly novinářskou cenu

Levné dárky, best dárky

Prestižní cenu Prix non Pereant v XII. ročníku soutěže Média na pomoc památkám získal cyklus brněnského studia České televize Památky na prodej. Pořad, který režíroval Rudolf Chudoba, zvítězil v kategorii Televizní dokument. Památky na prodej vysílala Česká televize od září do prosince 2008. Představila v nich 17 chátrajících historických památek v Čechách a na Moravě, které hledají nové majitele.

Prix non Pereant je titul soutěže pro novináře, které vyhlašuje občanské sdružení Pro Bohemia a Syndikát novinářů ČR. Cílem soutěže je zvýšit zájem veřejnosti o kulturní dědictví, zejména o architektonické památky a jejich záchranu, a získat média pro tento záměr. Ceny se již tradičně předávají ve Valdštejnském paláci Senátu Parlamentu ČR v Praze.

Ondřej Havelka, který Památkami na prodej provázel, zavedl diváky České televize například do jihočeských Libějovic, na zámky ve Valeči, Olešnici a Štědré, do kláštera v Chyši a na další místa. Jednotlivé díly cyklu představily zchátralé historické objekty, které citelně utrpěly nešetrným užíváním předchozích majitelů, a o které se současní majitelé (obce, stát nebo restituenti) nemohou starat. Pořad ukázal každou památku z pohledu profesionálního památkáře, stavitele a architekta, nezapomněl ani na krajinu, kde leží, a na zajímavosti v jejím okolí. Například o zámek v Miroslavi na Znojemsku se díky pořadu přihlásilo několik zájemců.

Cenu Prix non Pereant nezískalo Televizní studio Brno České televize poprvé. V uplynulých letech pořadatelé soutěže ocenili například díl Tváře domů magazínu Styl, dokument Uprostřed průmyslového věku či pomoc brněnského televizního studia požárem poškozenému hradu Pernštejn.

Hana Orošová

You may also like...

1 Response

  1. Anonym napsal:

    A za tistena media uspel pan Senkyr z brnenskych Lidovych novin – konkretne za serku clanku o vile Tugendhat…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.