Future Shorts Brno: Zimní promítání 2013

• Future Shorts je světová síť festivalů krátkých filmů, která přináší každé tři měsíce to nejlepší ze světové produkce tohoto žánru. První promítání festivalu Future Shorts Brno se bude konat 7. března 2013 v 19:00 v artové kavárně Trojka v Domě pánů z Kunštátu. Diváci se mohou těšit také na doprovodný program. Po promítání filmů vystoupí se svým audiovizuálním programem osobitý brněnský umělec Mizuki Nakeshu.

Festival Future Shorts staví na devítileté zkušenosti. Za tu dobu ušel dlouhou cestu. Nasbírané zkušenosti aplikuje při komunikaci s divákem, pořádání doprovodných výstav, experimentování, až po samotnou distribuci. Hlavní myšlenkou vždy byl a zůstává společenský zážitek z filmu, který by měl fungovat jako spojovací element mezi diváky nehledě na poloze, sociálním postavením nebo politickém názoru.

Film. Hudba. Umění. Lidé. To vše je festival Future Shorts.

Pořadatelský tým Future Shorts Brno je tvořen mladými studenty, kteří se potkali na půdě Ústavu hudební vědy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity; dva z nich se s festivalem Future Shorts seznámili na studijním pobytu ve Finsku. Hlavní myšlenkou projektu je přinést do Brna to nejlepší, co vzniká v současném světovém krátkém filmu, a obohatit kulturní život města. Filmová projekce probíhá v netradičním prostoru, který není určen primárně pro promítání. Filmy jsou promítány v originálním jazyce s anglickými titulky, tudíž jsou vhodné také pro zahraniční studenty či návštěvníky Brna. Tým spolupracuje s iniciátory Future Shorts Prague, kteří mají za sebou první úspěšné podzimní promítání a chystají se na zimní projekci.

Zimní program zahrnuje sedm krátkých filmů – výběr toho nejlepšího z celého světa. Jde o bohatý mix témat od lásky, zoufalství, dospívání, vášeň, až po trápení v koloběhu života. Ve filmech sledujeme somálské piráty, dospívající Britku, neuvěřitelný život jednoho belgického kohouta, cestu amerického aligátora, hrůzostrašnou pravdu o symbolu Ameriky, změníme názor na české ptáky a řešíme problém ve vztahu jednoho švédského páru. Diváci se mohou těšit na filmy, které byly oceněny na prestižních mezinárodních filmových festivalech.

Do budoucna bychom rádi viděli tento festival jako uznávanou, opakující se akci, na které se setkává komunita nadšených lidí a která také přispívá k rozvoji kulturního života v Brně.

Petr Hájek