“Občan Havel přikuluje” ve Velkém Špalíčku zdarma

Ke vzpomínání na osobnost Václava Havla se rychlou změnou programu připojují také kina a zvou diváky k osobní vzpomínce na Havlův život před tím, než se stal prezidentem. Ve čtvrtek a pátek ( 22. + 23.12 ) budou hrát vybraná kina sítě Cinema City dokumentární film „Občan Havel přikuluje“. Vstupné se na film vybírat nebude, kina ho budou promítat zdarma. Pohled na životní etapu, kdy Václav Havel pracoval jako pomocný dělník v trutnovském pivovaru, najdou diváci v pražských kinech Slovanský dům, Flóra, Zličín a Galaxie, ve Velkém Špalíčku v centru Brna a v Cinema City v Pardubicích a Plzni.

„Občan Havel přikuluje“ mapuje pivovarskou „kariéru“ Václava Havla a vznik slavné hry Audience, která má svůj základ právě zde, v trutnovském pivovaru.

PŘESNÉ ČASY PROJEKCÍ pro čtvrtek i pátek:

• Cinema City – Flóra, Zličín, Plzeň, Pardubice od 15:00 hodin
  • Cinema City – Slovansky Dům od 13:30 hodin
  • Cinema City – Galaxie od 15:30 hodin
  • Cinema City – Brno – Velký Špalíček od 14:30 hodin

O FILMU
V roce 1974 sháněl dramatik Václav Havel razítko do občanky, aby ho Husákovo StB nemohlo obvinit z příživnictví. Jeho hry se nesměly od začátku normalizace uvádět a člověk bez prokazatelného zdroje příjmů riskoval vězení. Havel to nakonec vyřešil tím, že si našel zaměstnání jako pomocný dělník v trutnovském pivovaru. Bylo mu osmatřicet let a téměř rok tam ve sklepě válel sudy piva značky Krakonoš. Bral za to 1700 korun měsíčně, ovšem větší odměnou mu byly nové zkušenosti a jiný způsob psaní, na který tam přišel.
Film ukazuje prostředí v pivovaru i spolupracovníky, kteří Václava Havla k napsání Audience inspirovali. Popisuje i okolnosti slavného undergroundového záznamu hry a to, jak její existence rezonovala v tehdejším mediálním světě – například Jiřina Bohdalová se ubránila tlaku, aby Havla denuncovala v televizi tím, že si od lékařky kamarádky nechala naříznout spodní ret, aby jí opuchla tvář…