Pozvánka na tiskovou konferenci

Představitelé koalice Nádraží v centru budou komentovat poslední vývoj přípravy projektu EUROPOINT, jehož součástí má být odsun hlavního železničního nádraží z centra města. Zveřejní také připravované kroky koalice.Koalice Nádraží v centru sdružuje téměř dvacítku brněnských občanských organizací, které prosazují zachování brněnského nádraží v jeho současné atraktivní poloze v centru města. Koalice vznikla v roce 2004, kdy uspořádala mohutnou petiční akci, kterou si s podporou 25 000 Brňanů vynutila na zastupitelstvu vypsání referenda o poloze nádraží. V říjnovém referendu pak 86 % účastníků, tedy téměř 70 000 lidí, podpořilo její požadavek modernizovat nádraží v centru Brna.

Bližší informace:

Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA, tel: 732 565 042, martin.ander@hnutiduha.cz
www.nadrazivcentru.cz

Odsun nádraží stále zůstává jen na papíře:
není definitivně rozhodnuto

  • CO: Tisková konference koalice brněnských občanských organizací Nádraží v centru
  • KDY: ve středu 1. února 2006 od 11:00
  • KDE: zasedací místnost ČSOP Veronica, Dům ochránců přírody, Panská 9, Brno
  • KDO: Jana Drápalová, předsedkyně klubu zastupitelů Strany zelených
  • Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA

19 thoughts on “Pozvánka na tiskovou konferenci

  1. Zatial stale nechapem, preco by sa stanica presuvat mala, alebo nemala. Pocula som, ze eu povedalo, ze hlavne stanice by nemali byt do zakruty. Je zaujimave, ze v Bratislave je hlavna stanica do zakruty, este k tomu hned za uzkym tunelom a vobec nikomu to nevadi :). Na druhej strane si myslim, ze by bolo fajn, keby sa brnenska stanica presunula, lebo by stalo viac vlakov Cernoviciach. Ale nepaci sa mi, ze by mali kolajnice ist ponad masne kramy.

  2. Na celé věci je nejdůležitější fakt, že proti této stavbě, která ovlivné bezprecedentním způsobem životy naše i našich dětí se jednoznačně postavilo obrovské množství lidí. Zastánci a prosazovatelé odsunu v lavicích zastupitelů se dopouštějí zrady na obyvatelstvu a porušují poslanecký slib. Za což by měli být vedeni k odpovědnosti.

  3. no mam pocit, ze to referendum nebolo platne… ale asi to zamrzi, no. Aj tak stale nechapem pre a proti odsunu.

  4. Odsun je proto, ze tam (v te odsunute poloze) nadrazi je, ale je jaksi jen odstavne a co jsem se tam tak prochazel, ne zrovna ucelne vyuzite na rozmer pozemku, ktery zaujima. Dale je tam pak hromada pozemku, kde se uz desitky let nic nedela, protoze se proste uz desitky let spekuluje, ze se tam neco udela. No a pak tady mame Zvonarku, ktera se rozpada a neco se s ni delat asi musi, no a pak samozrejme to, ze vsichni lidi budou muset proudit pres pasti nakupnich center. Mimochodem, ze stareho, dnesniho hlavniho nadrazi, ma byt taky nakupni centrum. A duvod proc je potreba postavit nove nadrazi? Stare se rozpada, protoze do nej uz desitky let nic neinvestoval, protoze se uz desitky let spekuluje s tim, ze uz to nebude nadrazi. A tak porad dokola. Nakonec stejne postavi betonove monstrum v odsunute poloze, pokud vubec neco postavi a my budeme radi, pokud to za dalsich 10, 20 let nebude vypadat jako se Zvonarkou, ktera se rozpada. Samozrejme v cele veci jde hlavne o penize a to hlavne o penize z EU, protoze nase zadluzena republika jich asi uz moc dat nemuze.

  5. No argument, ze je potreba nove nadrazi, aby zde mohly jezdit nove vlaky, vsichni jsme byli svedky, jak to s temi supermodernimy vlaky je. Ani jeden nejezdi. Ale to se za par let a par milionu jite doladi.

  6. Kazdopadne se asi vsichni schodnem, ze neco se delat musi, protoze kdyz jsem se vracel po vanocich vlakem z hor a vystoupil jsem na nadrazi, kde na peronech nesvitily svetla, nebylo to moc representativni. Ale zas to bylo dobrodruzne:)

  7. Mam ale tak trochu obavy, ze diky nasemu sporu o poloze nadrazi nakonec z EU nedostaneme ani euro.

  8. Nevim proc, ale na starym nadrazi se zaclo neco dit. Mozna ho spravuji, mozna bouraji jen proto, aby se prasilo a lidi byli na nadrazi vic nastvani a vic podporovali presun. Kazdopadne tam probihaji stavebni upravy.

  9. To je přece starý osvědčený postup – drcnout do chráněné budovy náklaďákem a pak poukázat na to, že budova je poškozená natolik, že ji musí (jejich stavební firma) zbourat (za naše peníze). Mám jmenovat?
    Nejstarší komplex budov v ČR – Velký Špalíček; Jalta, Edison Garden, Společensklé centrum na Spolkové (tam začali tím, že zabili ty stoleté stromy) atd. atd.

  10. Zkusili jste z Brna jet vlakem v noci? Já hledal pokladny 20 minut… a to jsem brňák od narození.

  11. no je pravda, ze na stanici vytvorili nove centrum, kde sa kupuju listky – medzinarodne a na dlhsie trate myslim – s takymi listockami na cisla. Minule som si tam kupovala listok do ba a najprv som mala dost problem vobec to najst, potom to uz bolo v pohode, ale vela ludi tam bezradne pobehovalo a nechapalo, co a jak. Ale vyzera to lepsie ako predtym a ludia sa to s listockami casom naucia :). Akurat tetky za okienkom by mohli byt milsie.

  12. Pokud se týká odborného stanoviska z hlediska dopravní problematiky , naše žel. stanice Brno hl.n. je za zenitem výkonnsti , kapacita je už vyčerpaná a rozšíření na bodu nula. Pokud bude mít někdo zájem , může se jít podívat na grafikon – (grafické znázornění jízd každého vozidla v kolejišti v čase za 24hod) a zjistí , že každou minutu jedou minimálně dvě vozidla. Žst. Brno hl.n. je stanicí průjezdnou pro žel. uzel BRNO, nástupní a výstupní pro vlaky osobní osobní přepravy a také manipulační pro vlaky nákladní soupravy včetně kolejí pro českou poštu. Dispoziční řešení je již věkem překonáno a nedá se s ním nic dělat. domnívám se však , ža by bylo vhodné kolejiště zachovat pro městskou kolejovou dopravu – tramvaje , hlavní budovu zachovat v plném rozsahu popřípadě pro nové rychlosoupravy a příměstskou dopravu. Přístup na jednotlivá nástupiště v podchodech vybavit eskalátory a pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace a nic víc. Budovu ponechat jako historickou památku výhradně pro potřeby DPMB , tirusty a cizí návštěvníky města včetně informací o městě , jeho historii atd. Předprostor nádraží včetně podchodu zachovat pro stávající linky tramvají s menšími úpravami a rekonstrukcí celého předprostoru s vazbou na Nové sady , Bašty s Petrovem a na Masyrykovu.
    Nové nádraží v odsunuté poloze tedy z odborného hlediska být musí. Musí být ovšem citlivě zakomponováno do celého území s vazbou na ostatní druhy dopravy cestujících ( TAXI , trolejbusovou dopravu MHD , popřípadě na IDS. Musí tu být přednostně řešen pohodlný pohyb cestujících zehména se zavazadly výhradně po rovině a eskalátory. Bylo by vhodné zvážit možnost mimoúrovňového přestupu atd. Je to otázka kvalitní projektové přípravy a odborně zpracované žádosti pro dotace z EU. Je škoda , že Vysoká škola dopravní v Žilině , která byla celostátní a vychovávala dopravní odborníky pro Slovensko , Moravu a Čechy , která má vysoký kredit v zahraničí nikým z Brna nebyla oslovena! Přitom zcela určitě by tento úkol zvládla nejlépe , je to jen otázka pokory a nemyslet si , že za poslední rok studia VUT Brno je absolvent odborník! Toto je podstata Brna. Kolik absolventú Žiliny nenašlo v Brně uplatnění jenom proto , že klika Brňánků jim nedala šanci a mezi sebe je nepustila! Přitom to byli rodilí Brňáci! Když člověk čte v novinách různé rádoby odborné názory a stanoviska a seznamuje se s různými řešeními je to běs a hrůza. Buď tomu ti lidé nerozumí , nebo to dělají schválně špatně. V obojím případě ale škodí věci , která je ve stavu v jakém je Víte , nejhorší je , že v Brně zejména v dopravním stavitelství se razí roky zásada , uděláme třeba i paskvil , buďme rádi , že to vůbec budeme mít protože nám na to Praha nedá. Není to pravda. Praha nám dá jen tehdy , pokud budeme mít kvalitní projekty a budeme vědět co chceme. Samozřejmě , že to nebude velký balík a mnohokrít se stalo to co s EU , že projekty byly nekvalitní a na to nám peníze nedá nikdo!!
    Na závěr ještě malopu poznámku, pokud se nebude nové nádraží v odsunuté poloze řešit komplexně , nebude záruky , že případné peníze se nepoužijí na něco jiného tak souhlas , v opačném případě druhou Zvonařku NE , NE , NE nepodporuji , nechme to naším dětem a generací co příjdou po nás , ony si to vyřeší sami a lépe! Nezkazme naše krásné město víc než jsme je již zkazili svojí nabubřelostí , maloměšťáctvím , arogancí neznalostí věci po stránce odborné!!!

  13. Možná by stálo za to , aby naši radní a zastupitelé Jm kraje dali dohromady hlavy , spojili se aby v Brně vznikla Vysoká škola dopravní. Jak je vidět je tu ideální možnost mít v našem městě novou vsokou školu. Prozatím se to učí na ČVUT Praha , v Pardubicích na chemickotechnologické , v posledním roku na VUT Brno , něco v Liberci na textilní a něco v Ostravě na báňské. Určitě by Žilina pomohla , Brno má ideální polohu , spoj na WIEN , sever jih , na Slovensko , přitom všechny druhy dopravy mimo říční jsou tu . Železniční uzel Brno – přestavba , autobusová doprava , letiště začíná nabírat dech , jsou tu veletrhy a město jako takové je druhé největší město v republice s rozvinutým obchodem , turistikou , region Jižní Morava je také podporující složka. Jistě by se našlo mnoho jiných podpůrných bodů. Zkusme se za to postavit , možná , že by to naše vedoucí rozhýbalo a věc by se podařila. Chce to jen dělat rychle , aby nás někdo nepředběhl jako v roce 1959 kdy se tehdy Vysoká škola železniční z Prahy stěhovala , měla jít do Brna , ale Brno to odmítlo pro nedostatek kolejí pro studenta a Žilina to schlamstla.

  14. Jde o ty fakta a zdravý názor. V týhletý zemi a v tomhletom městě zvlášť musí člověk dost často zvažovat, zda “ustojí” se někde podepsat… Moc dobře to znám. Kór když jde o brněnské nádraží… pán asi nechce vyletět z práce.

  15. no zo skusenosti mojho priatela viem, ze pre ludi “hore” a rozne firmy nie je problem zistit si, co kto kam pise nezavisle od toho, ci sa podpise, takze to je uplne jedno. Ten človek ma vyborny usudok a je mi trosku luto, ze neviem, kto to je. Ale to je jedno :).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.