Warning: sprintf(): Too few arguments in /www/doc/www.informacezbrna.cz/www/wp-content/themes/covernews/lib/breadcrumb-trail/inc/breadcrumbs.php on line 254

24 – ojedinělý dokument zahájí jihlavský festival

• Čtyřiadvacet předních českých dokumentaristů vytvořilo ojedinělý dokument s názvem 24. Tento bude promítán na slavnostním zahájení 15. ročníku Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě 25. října 2011. Námět projektu se zrodil v Centru publicistiky a dokumentu brněnského studia České televize, v jehož produkci pořad vznikl. Dokumentární pásmo zachycuje 24 hodin všedního českého dne, pokaždé očima jiného autora.

Na projektu se podílely osobnosti od klasiků po mladé talenty: Jiří Krejčík, Jan Němec, Helena Třeštíková, Olga Sommerová, Vít Janeček, Radim Špaček, Robert Sedláček, Linda Jablonská a další výjimeční režiséři českého dokumentu. Režisérkou dokumentárního pásma je Kamila Zlatušková.

„Chtěli jsme vytvořit prostor, ve kterém se společně sejdou osobnosti filmové režie, kteří dnes představují vynikající značku s názvem český dokument,“ hovoří o projektu dramaturg Dušan Mulíček. Nevšední podoby české všednosti se mění hodinu po hodině, stejně tak se s hodinami mění i autoři. „Čtyřiadvacet různých vidění světa kolem nás, stejný počet filmařských rukopisů, to je také velké téma dokumentárního pásma 24,“ doplňuje dramaturg.

Režiséři mohli natočit jakýkoliv námět, rámcovaný pouze časem vybrané hodiny dne. Podmínka dvouminutového výsledného mini-dokumentu však výběr tématu tvůrce svým způsobem přece jen ovlivnila. „Všem režisérům patří velký dík za účast na tomto dokumentu,“ vzkazuje Kamila Zlatušková. „Rádi bychom v podobných hravých projektech v brněnském Centru publicistiky a dokumentu pokračovali,“ dodává dramaturg. „Nápadů je dost. Ale především jsou mezi námi talentovaní lidé, kteří svůj originální pohled na svět dovedou vtisknout do dokumentárního filmu, i když má stopáž jen dvě minuty. A byla by škoda takového potenciálu nevyužít.“

Hana Orošová, tisková mluvčí TS Brno