Kabinet nezávislého filmu již začal

• Začínající autoři, originální filmové počiny, neformální prostředí, přímá interakce mezi diváky a tvůrci a novinky ze světa české nezávislé filmové produkce – to vše na jednom místě v Kabinetu nezávislého filmu.

Již tuto středu proběhne v prostorách brněnské kavárny Trojka první ze série pěti tematických večerů nově vznikajícího festivalu Kabinet nezávislého filmu. Ústředním tématem večera je Film a hudba. Filmovou projekci doplní odborná diskuze s čestnými hosty ze světa filmu a hudby, jakými jsou Jiří Vanýsek, Pavel Jandourek nebo Vladivojna La Chia. Po skončení filmové části večera přijde na řadu doprovodný program v podobě bazaru gramodesek, afterparty s DJ NTKZ. Celý festival bude zahájen v 19:00 žonglérským vystoupením.

Kabinet nezávislého filmu je studentský projekt formující se pod záštitou občanského sdružení Kulturárium a Ústavu hudební vědy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. Za cíl si klade zejména setkávání a vzájemné síťování začínajících filmových tvůrců, propagaci jejich tvorby a zapojení veřejnosti do diskuzí s odborníky z filmové branže. Zároveň přináší uvolněnou a bezprostřední atmosféru filmové projekce. Vynáší film z anonymního prostředí kin do prostor oblíbených brněnských klubů jako Trojka, Metro, Mersey nebo Stadion, kde je vzájemný kontakt mezi diváky nebo na úrovni divák-tvůrce okamžitý a přirozený. První ročník tohoto festivalu bude realizován na podzim letošního roku.

Festival se brněnskému publiku představí prostřednictvím čtyř tematických večerů – Kabinet hudby (19. 10. 2011), Kabinet hrůzy (2. 11. 2011), Absolventský kabinet (16. 11. 2011) a Kabinet animované tvorby (30. 11. 2011). Kabinet hudby je zaměřen na filmy, u kterých je dominantní stránkou hudba popřípadě, kde hudba hraje stejně důležitou funkci jako obraz. Tedy filmy o hudebních kapelách, filmové básně vyprávěné spojením hudby a obrazy beze slov apod. Kabinet hrůzy představí výhradně filmy s hororovou tematikou. Tento filmový večer se promění v dušičkovo – hororovou party ve stylu klasických hororových filmů. Absolventský kabinet bude konfrontací tří českých filmových škol. Na program budou absolventské filmy studentů FAMU Praha, FAMO Písek a Filmové školy Zlín. Letošní ročník ukončíme tématem Animované tvorby, ve kterém se předvedou autoři s nejrůznějšími přístupy a technikami animace ze všech koutů republiky.

Filmem to ale nekončí. K uvolněné atmosféře filmových večerů přispěje bohatý doprovodný program. V Kabinetu nezávislého filmu po filmové projekci následuje diskuze laiků s odbornou filmovou veřejností, ale i večer plný zábavy, hudby a tance. Diváci se tak mohou těšit například na producenta filmu Lidice Adama Dvořáka, držitele ceny Anděl za nejlepší videoklip Víta Haratka, muže, který po 10 let vedl síť multiplexů Davida Horáčka a mnoho dalších. Vše vyvrcholí 6. 12. 2011 závěrečnou afterparty, která představí to nejlepší z prvního ročníku Kabinetu nezávislého filmu.

Katka Eichlerová