Bollywoodské léto 2011 v Brně na Dobráku

• Letos proběhne již 9. ročník oblíbeného Festivalu bollywoodského filmu v pražském Světozoru. Zájemci o filmovou produkci z indické Bombaje ale nemusí jezdit jenom do Prahy, Bollywood totiž v létě vyráží do letních kin! Projekce začala 15. července v Ústí nad Labem a 24. srpna se zastaví v Brně s filmem Dilwale Dulhania Le Jayenge (Statečné srdce získá nevěstu), v hlavní roli s jedinečným Shahrukh Khanem a úchvatnou Kajol. DDLJ je nejúspěšnější bollywoodský film, od roku 1995 dodnes promítaný v bombajských kinech.

• Dilwale Dulhania Le Jayenge (Statečné srdce získá nevěstu)

24. 8. 2011, 21:00

Letní kino Na Dobráku

volná plocha koupaliště Dobrovského, Brno – Královo Pole

Vstupné: 80 Kč

O filmu:

• Statečné srdce získá nevěstu
  • (Dilwale Dulhania Le Jayenge)
  • 1995, 189 minut
  • režie: Aditya Chopra
  • hrají: Shah Rukh Khan, Kajol, Amrish Puri, Farida Jalal, Anupam Kher, Karan Johar
  • titulky: české a anglické

Nejlepší označení tohoto filmu je „rodinný film“. Je to nejen typická zábava pro celou rodinu, ale rodina je zde vlastně ústřední postavou. Singhovi žijí už dvě dekády v Londýně, přesto otec stále lpí na indických tradicích a z tohoto důvodu chce svou dceru Simran provdat za syna svého známého. Dívka však potká mladíka jménem Raj, do kterého se beznadějně zamiluje. Její cit nezůstane neopětován, ale když otec zjistí, že Simran se zamilovala, nařídí přestěhovat se zpátky do Indie a uspíšit přípravy na velkolepou svatbu. Raj se však Simran nechce vzdát za žádnou cenu a následuje Singhovi do Indie a snaží se získat svou vyvolenou.

Tento film byl velmi úspěšný jak komerčně tak u kritiky a zejména se mu podařilo dobýt srdce indické komunity po celém světě. Později vzniklo velké množství filmů, kopírujících či napodobujících půdorys příběhu, mnoho diváků z druhé generace imigrantů film přijalo za svůj. Tehdy již slavné hvězdy Shahrukh Khan a Kajol se zde poprvé potkaly na plátně a vytvořily ideální bollywoodský pár. Trpělivost diváků bývá po více než třech hodinách sledování filmu bohatě odměněna vyvrcholením příběhu na indické svatbě.

Ukázky z filmu

Jan Těšitel