Letní filmová škola v Uherském Hradišti začíná již tento pátek!

• Ve filmovém ráji uvítá první návštěvníky v pátek 22. července Asociace českých filmových klubů, pořadatel již 37. ročníku Letní filmové školy Uherské Hradiště. Největší nesoutěžní filmový festival v České republice každoročně navštěvují tisíce diváků (v posledních letech vždy kolem pěti tisíc návštěvníků). Filmy jsou promítány v 11 sálech a dvou letních kinech rozmístěných po celém Uherském Hradišti. Pestrý program nabízí do konce července nejen desítky celovečerních, středometrážních i krátkometrážníchzajímavá filmových děl a řadu z nich v české i světové premiéře, ale také možnost setkání s předními českými i světovými filmovými tvůrci.

37. ročník Letní filmové školy navazuje na dlouhodobou tendenci profilovat největší nesoutěžní festival v České republice jako významnou kulturní akci, ale také jako událost, která znamená vyvrcholení činnosti Asociace českých filmových klubů. Filmový program nabídne desítky celovečerních, středometrážních i krátkometrážních snímků, které mapují historii i současné tendence domácí i světové kinematografie. Pestrý odborný program představuje unikátní příležitost seznámit se s historickým i dobovým kontextem představovaných filmových děl, ale také možnost setkání s předními českými i světovými filmovými tvůrci. Bohatý doprovodný program pomáhá dotvářet profil LFŠ jako významné kulturní události obohacující mapu filmových festivalů, ale také regionálních kulturních události v městě Uherské Hradiště, ale také ve Zlínském kraji.

Program je opět rozdělen do šesti hlavních sekcí (Fokus, Inventura, Spektrum, Visegradský horizont, AČFK uvádí, Zvláštní uvedení), ve kterých bude uvedena řada děl v české i světové premiéře. Výrazný prostor je věnován také vzdělávacímu rozměru Letní filmové školy, která z ní činí výjimečnou akci podporující možnosti neformální výchovy filmem, nejen v průběhu deseti dnů festivalu, ale také jako základ filmové výchovy na školách a ve filmových klubech.

Pozvání na Letní filmovou školu přijala řada zahraničních i domácích osobností, které doplňují zástupci odborné veřejnosti, institucí a médií. „Program Letní filmové školy si i 37 let od svého vzniku a zejména od roku 2008 udržuje široké spektrum diváků bez ohledu na jeho náročnost. To je důkazem, že i při dodržení odborných kritérií neztrácejí diváci všech věkových skupin a zájmů potřebu věnovat se filmu intenzivně, do hloubky, důsledně. Doufáme, že i letos se například díky přednáškám profesora Dudley Andrewa, masterclass Kaurismäkiho, Kusturici, Ujici či Weerasethakula nebo diskusí k fenoménu terorismu budou moci diváci dozvědět víc o fenoménu pohyblivých obrazů a jejich otisku v našich životech,“ říká umělecký ředitel LFŠ Pavel Bednařík.

Eva Blažková