Filmová přehlídka Visions of Light odhaluje prostor mezi beznadějí a radostí

• 1.-3. listopadu 2012 se v brněnském kině Art již pošesté uskuteční unikátní filmová přehlídka Visions of Light. Dramaturgie tohoto festivalu nabídne filmovým „fajnšmekrům“ příležitost zhlédnout dalších devět skvostů z klenotnice světové kinematografie, které zatím českému divákovi z různých důvodů zůstaly utajeny. Všechny uvedené snímky se vyznačují vysokou uměleckou hodnotou, originalitou a vizuální působivostí.

Přehlídka Visions of Light si v minulých letech získala své příznivce nejen díky pozoruhodné dramaturgii a originálním lektorským úvodům ke všem uvedeným filmům, ale také díky neopakovatelné atmosféře, kterou každoročně vytváří dva vášniví filmoví nadšenci – organizátoři této přehlídky Petr Šoupal a Duncan Hendy.

„Naším cílem je stejně jako v minulých letech projekce filmů, jejichž obsahová i formální podoba předstihla dobu svého vzniku, má stálou platnost a jejich tvůrci se přes leckdy původní odmítání stali klasiky a ikonami. Stále se také snažíme, aby se jednalo o filmy, jež nebyly v České republice z nejrůznějších důvodů v minulosti promítány a nebo se tak stalo okrajově, případně před dlouhou dobou. Umělci jako D. W. Griffith, Fritz Lang, John Huston, Wim Wenders nebo Werner Herzog nešli ve svých kariérách jednoduchou a běžnou cestou průměru, stejně jako jí nešla anglická zpěvačka PJ Harvey. A tomu odpovídají i filmy, v nichž se objevují. Jsou inteligentní, ojedinělé a fascinující,“ říká Petr Šoupal, první z organizátorů projektu.

„Výběr titulů nebývá nikdy snadný. V pokladnici kinematografie se skrývá mnoho klenotů zapadaných prachem, ne všechny ale vyhovují tématu letošního ročníku. A jaké že je téma? Snad beznaděj? Snad radost? Copak mohou existovat jedna bez druhé. Tak jako se z ticha vynoří zvuk, zanechá v nás dojem, probudí vize, aby se opět rozplynul v bezhlesné nicotě, tak se skrze obraz na filmovém plátně pozorný divák učí chápat svět kolem i sám sebe. Vkročte beze strachu do světa mihotavých stínů, otevřete svou mysl bez předsudků osudům filmových hrdinů, nesuďte, ale posuzujte, nechte své smysly a emoce, aby vám ukázaly pravou cestu. Film je hlubokomyslná a dobrodružná výprava do lidské mysli. Tak vyrazte, vnímejte a hlavně… bavte se!“ – dodává druhý z tandemu organizátorů projektu Duncan Hendy.

Přehlídka bude zahájena ve čtvrtek 1. listopadu v 17:00 hod. filmem režiséra D. W. Griffitha z roku 1919 – Zlomený květ. Celkově bude uvedeno devět pozoruhodných filmových snímků různých žánrů, které se budou promítat každý den od 17., 19. a 22. hodiny. Závěrečným filmem přehlídky bude filmové zpracování hudebního alba PJ Harvey – Let England Shake, které bude uvedeno v sobotu 3. listopadu ve 22:00 hod. Vstupenky budou k dostání v pokladně kina Art na Cihlářské 19 v Brně za jednotnou cenu 90 Kč. Součástí festivalu bude tradičně i tematická výstava filmových plakátů.

Program filmové přehlídky Visions of Light 2012

• čtvrtek 1. listopadu

17:00 – Zlomený květ / Broken Blossoms, 1919, režie D. W. Griffith