Jiří Menzel zahájil návštěvu Brna ve Vinné galerii

• Brněnská Vinná galerie je společně se znojemským Adámkovým vinařstvím i letos partnerem filmového festivalu Cinema Mundi, který se koná od 3. do 9. března 2011 v Brně. Během zahajovacího večera byl na programu také snímek Ostře sledované vlaky, který přijel představit jeho režisér Jiří Menzel, jenž krátce po příjezdu do moravské metropole zavítal nejprve do Vinné galerie.

Režisér Jiří Menzel je sice díky Postřižinám spojovaný spíše s pivem, tentokrát si ale pochutnal na víně. „Mám rád plná a hutná červená vína, například argentinská,“ prozradil slavný režisér s tím, že vínu příliš nerozumí a nikdy mu nevěnoval pozornost. „Nikdy jsem víno moc nepil. Oblíbil jsem si ho až po šedesátce díky manželce, která mi umožnila odhalit jeho velmi příjemné stránky,“ pokračoval Menzel, který zmínil víno před časem i v souvislosti s Postřižinami. Úspěch komedie mu už kdysi předpověděl režisér Miloš Forman. „Řekl mi, že ten film bude jako víno. Že bude zrát a že bude pořád lepší,“ uvedl Menzel, který přijel do Brna zahájit filmový festival Cinema Mundi snímkem Ostře sledované vlaky společně s kameramanem Jaromírem Šofrem i protagonisty hlavních rolí Václavem Neckářem, Jitkou Zelenohorskou a Naďou Urbánkovou.

„Jsme rádi, že si po Karlu a Mariánovi Rodenových, Václavu Postráneckém, Tomáši Matonohovi nebo Kryštofu Hádkovi oblíbila prostory Vinné galerie další známá tvář české kinematografie,“ říká Tomáš Vican, který pod hlavičkou Vinné galerie produkoval úspěšné letní poetické komedie Bobule a 2Bobule a nyní jako spoluproducent dokončuje velkofilm Lidice. „Mnoho herců má svá vína uložená v našich vinných boxech přímo v centru Brna,“ dodala Martina Vicanová poté, co Jiřího Menzela ve Vinné galerii v brněnské Lužánecké ulici přivítala.

Tomáš Vican, Tomáš Franzki

• O Vinné galerii

Vinná galerie pokračuje i v letošním roce v úspěšném naplňování svého motta Svět vína a umění a podílí se v roli spoluproducenta, organizátora či sponzora na řadě akcí, které obohacují kulturní život nejen ve městě Brně a na jižní Moravě, ale také na celostátní úrovni. Vedle pravidelných čtvrtečních degustací vína, výstav obrazů a fotografií a oprav soch svatých Nepomuků patří mezi stěžejní letošní projekty Vinné galerie druhý ročník Tónů vína (večera v brněnské Redutě, během kterého se spojí degust vín s poslechem hudby), již sedmý ročník mezinárodní soutěže vín Festwine a uvedení historického velkofilmu Lidice do kin. Vinná galerie zároveň společně se znojemským Adámkovým vinařstvím produkuje exkluzivní řadu vín herce Karla Rodena, který je hlavní hvězdou filmových Lidic.