Nevidomý horolezec Juraj Práger zakončí Snow Film Fest v Brně

• V říjnu a listopadu 2013 se uskutečnilo v České republice a na Slovensku 187 promítání v rámci Snow Film Festu. Diváci mohli zažít večer plný adrenalinu, sněhu, ledu, extrémního lyžování, zimního lezení a dalších zimních šíleností. Vyvrcholení festivalu proběhne pod patronací brněnského občanského sdružení Naboso dne 27. 11. 2013 v sále Břetislava Bakaly, a to za účasti osobností z oblasti cestování a skialpinismu.

Festival Snow Film Fest probíhá v České republice od roku 2011. Tehdy se nazýval Filmový festival zimních sportů. Akce vznikla jako protiváha tehdy již zdárně rozběhlému filmovému festivalu Expediční kamera.

Brno má tu čest hostit slavnostní ukončení. Kromě již zmíněných filmů o absolutním extrému polárních expedic, šokujících výkonech sportovců i o tom, jak prožívají své životy, když opadne adrenalin a je třeba se vyrovnat se situacemi na pokraji života a smrti, čekají na návštěvníky přednášky, workshopy, soutěže a bohatý doprovodný program. Na festival dorazí také nevidomy horolezec Juraj Práger, hlavní protagonista filmu Neviditelná hora. Tento dokument z Elbrusu zachycuje výstup nevidomého Juraje Prágera a Zoliho Pála na nejvyšší horu Evropy severní stranou. Po překonání sebe samého na Mt. Blancu na “nejnáročnější normálce” chtěl Juraj zkusit něco dalšího a opět posunout svoje hranice. Toto dobrodružství ukazuje výstup bez jakékoliv podpory.

27. listopadu se zhasne v sále a účastnící Snow Film Festu se stanou účastníky expedic do prostoru sněhu, ledu a skal.

Pavel Pichler, občanské sdružení Naboso