Podzimní Brno již potřetí ožije filmem

• Filmové festivaly rostou jako houby po dešti a mohlo by se zdát, že nic nového snad ani nejde vymyslet. Kabinet nezávislého filmu je ale, jak už sám název napovídá, naprosto unikátní. Nejedná se totiž jen o filmovou přehlídku, která vytyčuje striktní hranici mezi autory a diváky, KNF vytváří prostor pro komunikaci mladých autorů s kolegy i odbornou veřejností a aktivně zapojuje i samotné diváky. Podporuje mladé tvůrce a umožní vidět i snímky, které nejsou v oficiální distribuci, jinde je proto neuvidíte. A že je to koncept úspěšný, o tom svědčí velký zájem diváků i samotných tvůrců.

Od 8. října do 5. listopadu je na každý úterní večer připraven tematizovaný blok snímků – dokumentární portrét, drama, černobílý film a happy-end. V prostoru multikulturního centra Stadec se budou setkávat tvůrci s diváky a odbornou porotou.

Letos je program opravdu bohatý, budou představeny filmy studentů z Prahy, Písku, Zlína a Bratislavy, ale jejich jména organizátoři do poslední chvíle úzkostlivě tají. Proč? Diváci by přišli o moment překvapení a hlavně, v dnešním internetovém věku by ti zvídavější mohli produkci prohlédnout dopředu a přišli by tak o kouzlo společného sdílení. Na festivalu se pak mohou těšit na krátkometrážní snímky, hudební klipy i animované filmy, omezené padesátiminutovou stopáží a samozřejmě tématy jednotlivých sekcí.

Úplnou novinkou letošního ročníku je Akademie nezávislého filmu, která celý festival předchází. Odstartuje v předstihu celého festivalu v úterý 25. 9. v Kunštátské Trojce. Za účasti na slovo vzatého odborníka Vladimíra Fanty budou rozebírány náměty bývalých úspěšných účastníků festivalu Jonáše Vacka a Josefa Blažka a také Igora Petríka, pro něhož bude ANF prvním setkáním s Kabinetem nezávislého filmu. Zaměří se na fungování scénáře a postup od náměru k realizaci. Akademie je samozřejmě interaktivní – samotní účastníci z řad diváků budou mít možnost účastnit se procesu tvorby a třeba i svými postřehy inspirovat autora ke změnám.

Druhým seminářem nás provede Kamila Zlatušková, kreativní producentka ČT, s jejíž pomocí prozkoumáme pozadí České televize, zjistíme, na základě čeho se vybírají filmy nebo jak se vyvíjí nové formáty. Nebude sama, přivede si s sebou své kolegy z produkční skupiny České televize, kteří vysvětlí, jak takové skupiny fungují a k čemu slouží.

„ANF je interaktivní, diváci se mohou ptát, připomínkovat, což je přínosné pro tvůrce i diváky. Diváci dostanou možnost pochopit základní principy vzniku a fungování filmu a hlavně stanou se informovanějšími a vzdělanějšími, což jim určitě otevře nové obzory. Na projekcích Kabinetu nezávislého filmu tyto nově získané poznatky rozhodně zužitkují a budou tak mít náskok před těmi, kdo Akademii neabsolvují,“ poznamenává ke smyslu Akademie nezávislého filmu zakladatel a spolukoordinátor festivalu Michal Sikora.

Celou soutěžní přehlídku zakončí 5. 11. Grande finale na Stadecu, slavnostní večer, na kterém bude vyhlášen vítěz přehlídky a zároveň budou promítnuty oceněné a divácky nejúspěšnější snímky minulého ročníku.

Program

• 25. 9.Akademie nezávislého filmu, Kunštátská Trojka, 13.00

Vzdělávací projekt pro začínající filmaře i zájemce o hlubší vhled do tvorby filmu.