Nikdy není pozdě, aby se z Brna stala na týden žena

• Hned po prodlouženém volebním víkendu se má Brno na co těšit! Přehlídka filmů o ženách a nejen pro ně FEMINA FILM začíná a hned první den je pořádně našlapaný.

• Nikdy není pozdě! Tak dejte život svým nápadům

V úterý 29. října se ve 13 hodin v Café Práh sejdou všichni (a všechny), kdo mají chuť změnit svůj život a třeba začít podnikat. Můžou se zde nabít pozitivní energií, poslechnout si, jak na to šli jiní a kde se jim dostane rady, pomoci a podpory. Café Práh je přesně to pravé místo pro studující, rodiče na mateřské dovolené a všechny, kteří hledají podporu, informace a odvahu ke změně ve svém životě. O své zkušenosti se začátkem podnikání se podělí Olga Girstlová, prezidentka Českomoravské asociace podnikatelek a manažerek, Eva Vašková, zakladatelka projektu ženy s.r.o., Jana Víchová, ředitelka festivalu a Lenka Šebelová, jednatelka Coworkingového centra v Brně. Zároveň také pokytnou informace o podpoře, kterou mohou ženy získat, pokud se rozhodnout podnikat. Partnerem je i Oblastní hospodářská komora Brno .

• Krásné, ale slané

Zahájení výstavy autorských fotografií Terezy z Davle z kalendáře Slané ženy 2014 proběhne 29. 10. v 16. 00 v prostorách OC Olympia v Brně v rámci festivalu FEMINA FILM včetně setkání s fotografkou.

Na fotograficíh jsou ženy, které své nelehké situaci nepodléhají, bojují a snaží se žít plnohodnotný život. Mají přátele, rodiny, práci. Tereza z Davle je zachytila krásné, usměvavé a na první pohled zdravé. Stejné, jako ženy, které každý den potkáváte na ulicích, v tramvajích, obchodech i kancelářích. Za každou ze dvanácti fotografií ale stojí i spousta odvahy a velkého boje se zákeřnou nemocí, cystickou fibrózou. Cystická fibróza je závažné, do jisté míry léčitelné, ale dosud nevyléčitelné, dědičné ochoření dýchacího a trávicího systému. Na místě bude možné zakoupit i kalendář jehož výtěžek je určen Klubu nemocných cystickou fibrózou. OC Olympia poskytlo prostory pro výstavu zcela zdarma a stalo se tak jedním z partnerů festivalu. Výstava potrvá do 1. listopadu a pak se její část přesune do prostor Mahenovy knihovny na Kobližné.

• Simona Babčáková přiveze do Brna zásilku

Na úvodním zahajovacím večeru v kině Art je připravena projekce snímku Silvie Dymákové Šmejdi, který skutečně zahýbal stojatými českými vodami a zdá se, se pomyslně „pohnul kolem dějin“. Slavnostním večerem provede diváky Simona Babčáková a o hudební doprovod se postará brněnská skupina The Drinkers. Již během úvodního večera bude také udělena cena Femina Grande – ocenění za ženský pohled v kinematografii, jejímiž nositelkami jsou významné české filmové režisérky, například Olga Sommerová, Kristina Vlachová nebo Věra Chytilová.

Následný otevírací večírek v prostorách kavárny kina Art se jistě stane místem pro setkání všech, pro které je ženský pohled na svět zajímavý a možná i těch, kteří rádi objevují jinakost.

Jana Víchová