Warning: sprintf(): Too few arguments in /www/doc/www.informacezbrna.cz/www/wp-content/themes/covernews/lib/breadcrumb-trail/inc/breadcrumbs.php on line 254

ZLÍN FILM FESTIVAL 2013 rozšiřuje odborný Film Industry program – Duhová kulička, čtení scénářů, workshopy ČT i Master Class s Vojtěchem Jasným

• Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež ZLÍN FILM FESTIVAL, jehož letošní 53. ročník se koná od 27. května do 1. června, výrazně rozšiřuje nabídku akcí pro odbornou veřejnost, zkušené profesionály i nastupující generaci, začínající filmaře a studenty – Film Industry program. Nejzajímavějším počinem je projekt Duhová kulička, který prošel poměrně dlouhým vývojem, kdy se od festivalu reklamy zaměřené na děti dostal až k tematice filmového marketingu.

Duhová kulička je organizována ve spolupráci se studenty Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati. Program zahrnuje mezinárodní soutěž trailerů ke studentským filmům, ocenění nejlepšího marketingového počinu v audiovizi českých a slovenských filmů za rok 2012 a řadu zajímavých workshopů na téma umění prodat film. Užitečné informace nabídne workshop vedený producentem Miloslavem Šmídmajerem zaměřený na product placement ve filmu Čtyřlístek ve službách krále.

Film Industry program ozdobí mimořádné setkání dvou osobností světové kinematografie – kanadského producenta a distributora Rocka Demerse a režiséra Vojtěcha Jasného v Master Class – Rock Demers & Vojtěch Jasný. Rock Demers jezdí na zlínský festival pravidelně téměř 50 let. Ve své tvorbě se zaměřuje především na děti a mládež, podstatná část jeho profesního života je spjata s Českou republikou, konkrétně se jmény Břetislav Pojar a Vojtěch Jasný. Master Class – Rock Demers & Vojtěch Jasný bude uvádět mladý španělský režisér Basterra Z. Arkaitz.

Nevšední formou workshopu v rámci Film Industry programu přijede do Zlína představit svůj nový film Jirka Mádl.

Tradiční součást ZLÍN FILM FESTIVALU, odborné workshopy České televize, se v letošním roce zaměří na start nového dětského kanálu Déčko. Hlavním tématem bude role dětské veřejnoprávní televize, její poslání, vize, zásady, vlastní tvorba České televize pro Déčko a také koncepce propojení televizního vysílání a webových stránek Déčka. Součástí odborných workshopů České televize bude příspěvek k tematice fungování zahraničních dětských veřejnoprávních televizí a prezentace aktivit ČT v rámci projektu Rady pro televizní a rozhlasové vysílání Děti a média.

Po loňské úspěšné premiéře se organizátoři festivalu rozhodli opět zařadit veřejné čtení scénářů připravovaných českých filmů v interpretaci herců, za účasti režiséra a scenáristy, s doplňujícím obrazovým materiálem. Tato nevšední forma prezentace chystaných novinek je neobvyklým zážitkem pro posluchače, pro tvůrce pak unikátní možností získat reakce publika ještě před samotnou realizací.

ZLÍN FILM FESTIVAL je jediným festivalem v České republice, který přináší reflexi a konfrontaci s tím nejlepším a nejzajímavějším, co bylo za poslední dva roky v oblasti filmů pro děti a mládež ve světě natočeno. Svým rozsahem, významem a dlouhou tradicí jednoznačně dominuje i mezi světovými festivaly stejného zaměření a v mezinárodním měřítku je velmi respektován. Zlín Film Festival je tak očekávanou událostí nejen pro diváky všech generací, ale také pro profesionály, kterým nabízí inspiraci a přehled nejnovějších trendů. Zároveň může být jakousi vstupní branou českých filmů do zahraničí a naopak – zahraniční filmy najdou své uplatnění v české distribuci.

Anna Dušková Činčerová