Zveme vás na 18. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava

Ve dnech 23.–28. října 2014 se v Jihlavě bude konat 18. ročník Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava, největší událost svého druhu ve střední a východní Evropě. Program pro filmové profesionály Jihlava Industry proběhne ve dnech 24.–26. října.
Festivalový program v sobě spojuje originální dramaturgii zaměřenou na různé polohy autorského dokumentu s přesahy k hranému či experimentálnímu filmu, ale i nejrůznějším formátům reality TV. Podobně pestrá je i skladba hostů, kromě filmových profesionálů se festivalu každoročně účastní široké spektrum výrazných osobností napříč uměleckými či vědeckými obory. Vizuální i programová koncepce festivalu se každoročně soustředí kolem specifického tématu – letos je ústřední metaforou továrna.
Součástí jihlavského festivalu je i letos bohatý program pro filmové profesionály, který představí Emerging Producers (workshop prezentující nastupující generaci evropských producentů dokumentárních filmů), Inspirační fórum (unikátní projekt hledající nová témata a provokativní otázky pro budoucí dokumentární filmy), Festival Identity (pracovní setkání umožňující sdílení zkušeností mezi pořadateli a dramaturgy filmových festivalů napříč světovými kontinenty) a množství Masterclasses a dalších industry aktivit. Tradiční součástí festivalu je i trh zaměřený na region střední a východní Evropy East Silver Market a workshop Ex Oriente Film, pořádané Institutem dokumentárního filmu. Festival již podruhé nabízí unikátní servis pro filmové profesionály Industry matchmaking, umožňující získávání nových kontaktů a příležitostí.